De kracht van een evenement

op . Gepost in Nieuws

Waarom een evenement lonend is? 

Een evenement wordt steeds vaker ingezet om uw boodschap over te brengen, uw (nieuwe) product in de markt te zetten of uw imago te versterken. Maar waarom? Wij zullen het u uitleggen.

evenement2bbbbbbb bbbbbbbbb De marketing bureaus hebben in de loop der jaren heel wat strategieën bedacht om de aandacht van de (potentiële) klant te trekken. Het inzetten van massa media op de traditionele wijze bij reclame voor een bepaald product levert niet meer het gewenste resultaat op.

Een mooie advertentie plaatsen, bilboards ophangen of een televisie commercial uitzenden is tegenwoordig niet meer genoeg. Tv. reclame kost vaak veel geld en bovendien weet je niet of het de juiste doelgroep bereikt. Zonde van het uitgeven van het geld denken wij dan, waarom besteed je, je marketing budget niet wat constructiever? Het zou toch juist fijn zijn als je, je doelgroep direct bereikt en daarnaast direct kan meten of het lonend is geweest? Maar hoe trek je dan de aandacht van je doelgroep?

Eventmarketing

Hierbij moet je niet denken aan de marketing van een evenement. Maar inzetten van het evenement als marketing instrument ter promotie van een bepaald product of een bepaalde dienst. Dus bij eventmarketing wordt het evenement gezocht dat past bij de marketing van een product of dienst.

Je bedrijf zet dus het evenement strategisch als middel in om doelen te bereiken. Het is dan ook van belang dat je vooraf duidelijke, meetbare doelstellingen formuleert. Zo is het ook inzichtelijk of het evenement lonend is geweest.

Maar waarom Event marketing inzetten?

Om je nog meer te overtuigen waarom het inzetten van een evenement krachtig is. Hieronder 10 goede redenen. Sjoerd Weikamp geeft in zijn blog op marketing facts deze redenen heel mooi weer.

1. Deelname aan een evenement zet aan tot kopen
De belangrijkste reden om tot aankoop over te gaan na een kennismaking met het product op het evenement, is wanneer het evenement de kans biedt om als eerste(n) het product uit te proberen.

2. Evenementen verslaan de traditionele media
Een product of dienst wordt beter begrepen na een event ten opzichte van dezelfde boodschap via televisie.

3. Merk wordt positiever ervaren
Deelnemers aan een event of activatie hebben na afloop een positievere merkperceptie.

4. Evenementen zorgen voor loyale klanten
Deelnemers van het evenement worden na aanschaf van het product of de dienst trouwe klant van het desbetreffende bedrijf. Dit komt door de emotionele merkbinding wat een evenement kan brengen.

5. Lead generator
Events zorgen voor de meest directe leads

6. De zintuigen worden geprikkeld
Eén marketingkanaal waarbij alle zintuigen geprikkeld kunnen worden: Een evenement

7. De nieuwe generatie wil beleving
De selfie-generatie en ook de millenials willen beleving, experiences in combinatie met netwerk en relevantie.

8. Evenement definities worden losgelaten
Een zakelijk evenement is niet alleen meer een locatie, mensen bij elkaar brengen, boodschap verzenden, lekker eten, muziekje en weer naar huis. De kracht zin 'm juist in de doorontwikkeling waarbij promoties, persoonlijke interactie en alle andere vormen van live strategisch worden ingezet.

9. Een (hoofd)rol in alle ontwikkelingen op marketinggebied
Ieder evenement vertelt het verhaal live, gericht op alle zintuigen van de consumenten/bezoeker. over welk onderwerp wil je meer weten? Wat wil je weten? Zoek een spreker bij, of verstrek op een andere manier de content. Klant centraal zetten, interactie, awareness, merklading, beleving, targetten.

10. Je hoeft het niet alleen te doen
Volgens ons is het duidelijk....Het evenement is de kracht om uw boodschap over te brengen.

Wil jij weten wat NEKZT voor je bedrijf kan betekenen? Vraag dan vrijblijvende informatie aan.