De 5 belangrijkste event trends 2016

op . Gepost in Nieuws

Welke trends op het gebied van evenementen staan ons te wachten in 2016?

Wij hebben de opvallende eventtrends voor 2016 verzameld en op een rijtje gezet.

1. De wereld ontdekken door de ogen van een ander, maak je evenement visueler!

Alles draait om visuele content, en snelle technologische ontwikkelingen maken veel mogelijk. Posters worden vervangen door video's, infographics, digitale congresposters en ga zo maar door.

 

Voorbeelden hoe je je evenement visueler kunt maken:

- Holograms: Deze worden steeds krachtiger op evenementen en door technologische ontwikkelingen ook meer betaalbaar. Een wereld van mogelijkheden   gaat voor je open, nu je geen rekening meer hoeft te houden met afstanden. Het stelt je in staat om de grote baas of een beroemdheid op je evenement   te brengen zonder dat hij daadwerkelijk aanwezig is..... Wil je weten hoe? Hierbij een video waarin het wordt uitgelegd.

 
- Crowd streaming: Maak je event shareable zodat het publiek de beleving kan filmen en delen met vrienden of de hele wereld.
- Drones: zij kunnen grote plekken visueel vastleggen. Verwacht wordt dat ze in de toekomst in staat zijn om evenementen automatisch vast te leggen en je evenement naar een hoger niveau kunnen tillen. Bekijk het volgende filmpje, de show start van af 3.38 minuten.

2. De event app ontwikkelt zich verder.

Het gebruik van een event app kan een goudmijn aan informatie opleveren. Zo'n app zorgt ervoor dat je op maat gemaakte marketing content op basis van de individuele behoeftes van de bezoekers kan leveren. DoubleDutch is een goed voorbeeld van een event app. QuickMobile introduceerde onlangs de eerste mobiele event app met Apple Watch integratie.

3. Big data voorziet ons vak van een heel nieuwe dimensie

Door alle informatie te verzamelen en te analyseren kun je essentiële informatie genereren. Zo zie je welke aspecten van het event écht aanslaan en kun je zelfs voorspellen wat voor follow-up er nodig is. Helaas passen nog weinig bedrijven de mogelijkheden van big data echt goed toe. Veel opdrachtgevers weten nog niet goed wat ze met datamining kunnen. Deze data-analyses zijn de toekomst en het helpt om te bedenken welke acties je op het event wilt laten volgen.

4. Sociale verantwoordelijkheid

We willen maatschappelijk verantwoord ondernemen. Groene locaties, biologische catering, composteerbaar wegwerpservies, slimme inzet van mensen en transport, verstandig omgaan met papier en afval, de inzet van online middelen voor het uitnodigingstraject... het zijn allemaal zaken die bijdragen aan een duurzaam event.

5. Menselijke verbindingen

Ondanks al die technologie en snel opvolgende trends blijft er de behoefte aan verbinding. In verbinding met elkaar zijn en blijven houdt z'n waarde maar het vergt een nieuwe manier van samenwerken. Door samen op te trekken en kennis te delen in co-creatie's behoud je het fysieke element, waardoor je meer maatwerk kunt leveren.

De kracht van een live event

Een live event blijft daarom zijn kracht houden voor het directe contact met je doelgroep. Maar met de combinatie van allerlei technologische ontwikkelingen kan je een optimale beleving creëren. Wil je weten hoe lees dan eens ons blog de wereld veroveren met een evenement

Wij denken graag met je mee hoe je deze trends kunt toepassen binnen je event. Neem daarvoor vrijblijvend contact met ons op.

Header nieuw

Met dank aan: Julius Solaris, John den Hollander, Events.nl , Event Branche, Corbinball en EVENT