De 5 NEKZT event trends 2017

op . Gepost in Nieuws

Zet de digitale transformatie zich ook door in de eventtrends van 2017?
Wij zeggen volmondig ‘ja’! Op naar een connected society waarbij Technologie het mogelijk maakt om alles en iedereen te verbinden – altijd en overal.

1. Engaging content wordt King

Vorig jaar gaven we in ons blog event trends 2016 aan dat visuele content steeds meer gebruikt gaatworden om de beleving van de bezoeker te optimaliseren. Voor 2017 vertaalt dit zich verder door naar Engaging content.
Tekst, afbeeldingen, video’s en zelfs kleuren zijn cruciaal voor eenklantervaring. Content ligt aan de basis van alle ervaringen en maakt ons zichtbaar. Zorg voor overtuigende visuele content. Je raakt dan de emotie en zorgt voor betrokkenheid. Het maakt gevoelens los wat goed is voor je likeJbility en dus voor verbinding. Ofwel creëer “Engaging content”.

2. Optimaliseer de customer journey met techniek

Vertel je verhaal. Leef en beleef het moment. Betrek je bezoekers vanaf het idee tot ver na het event.
Verslaggevende Live Video zal in 2017 (nog) meer ingezet gaan worden. Zowel voor, tijdens als na je event. Met live video personaliseer je je brand real-time, en het is veel krachtiger.
Steeds meer apps en (social) platforms hebben een ‘Live Streaming’ functionaliteit.
Daarnaast breekt Virtual Reality in 2017 echt door. Mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt en de beleving dringt direct door tot de hersenen.
Deze twee technologische mogelijkheden zijn perfect om de customer journey te optimaliseren. Door je deelnemers te betrekken vanaf het te organiseren event, creëer je een beleving die raakt. Mensen geven om wat ze voelen tijdens een event en wat de gasten voelen, dat zorgt voor een lange termijn herinnering.

Leuke voorbeelden van onze opdrachtgevers:
Before video                                                    After video                             

   
Uiteraard kan je al verder gaan door ook een save the date video te maken

3.  Meer interactie tussen sprekers en deelnemers

Vragen stellen aan de spreker, je mening geven, polls invullen. Via de smartphones of tablets gelijk reageren op wat er op het podium gebeurt. En nog veel meer. Interactie… Dat is wat de bezoeker wil.

Booming is het om naast een dagvoorzitter, experts op je vakgebied of gasten uit het publiek aan het woord te laten om de inhoud van jouw boodschap kracht bij te laten zetten. Het leuke hieraan is, dat je nu ook reacties krijgt van mensen die normaal gesproken niet vaak aan het woord zijn en dat je real-time op het scherm ziet wat het publiek denkt.

4. De kracht van catering

In deze connected society krijgt ons voedsel een belangrijkere rol. Immers, voedsel verbind mensen! Food moet een onderdeel zijn van het totale Event concept. De cateraars worden hierdoor uitgedaagd om van het voedsel een ware beleving te maken die niet alleen passend is, maar ook versterkend werkt in het eventconcept. 

5. Word persoonlijk  

Naar je doelgroep luisteren en technologie gebruiken om het persoonlijk te maken is eigenlijk de rode draad van het verhaal. En er is van alles mogelijk. Je kan je klant betrekken door bijvoorbeeld een op maat gesneden programma in de gepersonaliseerde app te zetten (of simpeler op de badge). Of de locatie van je bezoekers binnen op het event te volgen. Deze data kan je dan gebruiken om van de interesses van je bezoeker te leren en het vervolg contact meer te personaliseren, dit zorgt voor een optimale beleving en versterkt dus de kracht van je evenement!

Heb jij een reactie op dit bericht? Laat ons weten wat je ervan vind en hoe jij erover denkt. Ga jij het toepassen in jouw event?
Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of kijk eens op www.nekzt.nl.

Wil je meer lezen over Evenementen en Congressen Trends? Lees dan het interview over ons op Locatie Amersfoort.

 Blog--Trends-2017-foto-1Blog-Trends-2017-V0.5-foto-2